К основному контенту

Программируемое реле Siemens Logo 12/24RCE с дисплеем и клавиатурой


Пришла посылка  - базовый логический модуль LOGO! 8 с дисплеем и клавиатурой 12/24RCE (артикул 6ED1052-1MD08-0BA0) от Siemens.

Коробка запечатана.

1.
Логическое реле Siemens LOGO! 8 12/24RCE в коробке

Назначение этого программируемого логического контроллера - заменить множество релюшек и соединяющих их проводов одним блоком.

2.
Логическое реле Siemens LOGO! 8 12/24RCE из коробки

Ввиду простоты функционала этот тип ПЛК называют программируемым реле.

Файл с техническими характеристиками утащил с официального сайта.

R означает релейный выход, C - часы реального времени, E - Ethernet, 12/24 - напряжение постоянного тока питания.

При питании от 24 В потребляет до 90 мА. На DIN-рейке занимает 4 модуля. Возможна установка и на монтажную поверхность винтами М4.

Модуль имеет 6-строчный экран, 6 кнопок, разъем Ethernet RJ45, слот для microSD-карты формата FAT32, 8 входов (из них по желанию 0, 2 или 4 могут быть аналоговыми 0 - 10 В: I7 как AI1, I8 как AI2, I1 как AI3, I2 как AI4; остальные - цифровые, причем 4 из них могут считывать сигнал с частотой до 5 кГц: I3 - I6), 4 релейных выхода.

3.
Базовый логический модуль Siemens LOGO! 8 6ED1052-1MD08-0BA0

Слот для карты памяти поддевать отверткой с жалом 3 мм. Полностью доставать его нельзя. Карту памяти можно использовать для выгрузки или загрузки программы, для записи логов.

4. 
Слот для карты памяти microSD формата FAT32 ПЛК Siemens LOGO! 8 12/24RCE

Аналогично поддевается крышка разъема для модулей расширения. Для быстродействия Сименс рекомендует первыми подсоединять цифровые модули, затем - аналоговые. Если только не используется PI.

5.
Базовый модуль Сименс ЛОГО 8 со снятой крышкой для подсоединения модуля расширения

Для подключения модуля к компу нужен кабель - экранированная витая пара категории 5 (4 пары проводов), в комплекте он не идет. По нему можно заливать или скачивать программу для Logo Soft Comfort. Также модуль можно подсоединять к другим модулям Logo, а также Simatic от Siemens. Ну и к устройствам, поддерживающим Modbus TCP/IP. 

6.
Базовый модуль Сименс ЛОГО 8 и кабель SF/UTP cat. 5e

Клеммы Лого принимают 1 провод сечением 2.5 мм2 или 2 провода по 1.5 мм2. Использовать НШВ/НШВИ нет необходимости. У меня вошли и обжатые прямоугольником жилы 4 мм2 в НШВИ.

7.
Клеммы LOGO! не требуют обжатия НШВ, тем не менее влазит даже 4-ка в НШВИ



Забыл сказать, что Лого существует без малого уже четверть века. Поэтому на входы не нужно вешать резисторы, искать мелкие провода и крутить клеммы часовой отверткой, как на гОвне ПЛК63, и пытаться понять, в какой кодировке установочные файлы)



Автор: profeMaster

Комментарии

  1. Вітаю, profeMaster !
    Хочу задати кілька питань по апаратній частині 12/24RCE:
    1. Схоже, ви плануєте живити контролер за допомогою 24 В. Чому не 12 В ? Чому не купили окрему модель рівно на 24 В ?
    2. Чи може цей ПЛК (12/24) комутувати/подавати через реле на споживача 220 В (або інше не більше 220) ?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Привiт!
      1. Саме ця модель, тому що тiльки вона маэ певнi входи. Э збiрна таблиця з характеристиками рiзних моделей, там це наглядно (наприклад, тахометр)
      2. Може комутувати, його реле на це розрохованi

      Удалить
    2. 1. Я розумію про що мова. Це аналогові входи, яких немає у моделі на 220 AC. Але 12/24 і 24 по функціональності однакові. Мабуть я теж виберу 12/24 з орієнтацією на 12 в. Чи є якісь переваги в 24 вольтах ?
      Ще відкрив для себе цікаву тему. Logo!8 підтримує ModBus. Я знайшов готові бібліотеки ModBus для ESP8266. Можна легко зробити дуже дешеві сенсори з кількома цифровими і одним аналоговим портом на ESP8266 за пару баксів. А у ESP32 є кілька аналогових портів. Щоправда, він удвічі дорожчий.
      Літом планую будувати дачу. Можна буде не обмежувати себе у фантазіях. Треба вибрати "серце" системи. Єдине, що засмучує в Logo!8 це стиль програмування. При збільшенні кількості компонентів, варіативність і складність схем росте в геометричній прогресії... От, думаю що вибрати з готового, що є у продажу...
      До речі, дякую за українську. Я з Києва.

      Удалить
    3. 1. Я кажу про моделi LOGO! 12/24RCE (моя) та LOGO! 24RCE (те ж з релейними виходами, але на 24 В).
      Модель LOGO! 24CE теж має аналоговi входи, як i моя, але виходи в неї транзисторнi. Тому вона менi не пiдходить.

      2. 24 В - це як би стандарт живлення промислової автоматики.

      Слава Україні! :)

      Удалить
  2. Вітаю, Друже !

    Дякую, що пояснив таку шалену любов до 24 В в промислових контролерах.

    З приводу відсутності компоненту, який повертає час. Я думаю, що можна використовувати для цього таймери. В них можна виставити час в який вони спрацюють. Шкода, що не можна його змінити програмно (чи я ще поки не знаю як). Але якось викрутитися можна. Читав, що таймерів може бути багато - більше сотні. Думаю, мені заважає мислення структурним програмуванням. Тут зовсім інший підхід. Треба його зрозуміти і полюбити. Дякую за спілкування !

    Героям Слава ! ;)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Weekly timer працює як добове реле. Це стосовно виставити час, коли воно спрацює.

      Удалить
  3. Здоров, profeMaster, знову я ;)
    Поділюся з тобою своїми успіхами в дослідженні теми впровадження Logo8. Більше немає з ким, у моїх знайомих немає цього контролера. Мене зацікавила можливість обміну даними по ModBus TCP (10 Mbit/sec). Написав тестову прошивку для мікроконтролера ESP32 (має вбудований WiFi), яка підєднується до WiFi мережі, отримує IP, по запиту віддає дані з будь-яких регістрів, аналогових і цифрових портів, а також дає можливість командами блимати вбудованим світлодіодом на цифровому порту (як реле). За допомогою безкоштовного CAS ModBus Scanner, я вранці все це успішно зробив. Працює. Це дає змогу зробити купу дешевих ($4-5) датчиків, які можна буде опитувати по WiFi з Logo8.
    У мене, наприклад, є микро плата з пультом ДУ, яка відправляє на центральний контролер отриманий Код від справжнього пульта ДУ, який вона "побачила" своїм приймачем. А також відправляти потрібний код своїм IR передавачем, який вона отримала по WiFi від центрального контролера. Це керування всіми побутовими пристроями з пультом ДУ без втручання в їхню схемотехніку. Я робив це за допомогою REST сервісів, але тепер можна прикрутити і роботу по ModBus

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Здоров'я! :)

      Це добре :) Раджу пошукати iнфу, чи не заторможує Лого опитування по Modbus, здається я читав це у Електрошамана (https://cs-cs.net/)

      Удалить
  4. Також у мене є прошивки для роботи з датчиками присутності людини (не путати з датчиками руху) такими як AK9753 та AMG8833. Це по суті, мікро-тепловізори. Перший на 4 пікселя, другий на 64 пікселя. Для останнього я написав прогу під Node Red щоб в реальному часі бачити те, що він бачить (різними кольорами холодні і теплі пікселі). Реально видно пальці на руках, силуети людини... Це я до чого? Хочу побудувати справжній розумний будинок, де керування різним світлом відбувається без втручання людини. Будинок сам вмикає світло там де є людина і сам вимикає за ним. Якщо тобі таке цікаво, готовий поділитися своїми наробками.
    З датчиками присутності, правда, тема не розкрита до кінця. У AK9753 показники плавають від того, що він сам нагрівається (втулив його в мікро корпус), а AMG8833 передає великі масиви інфи, які треба швидко обробляти, бажано в самому ж мікроконтролері ESP8266 або ESP32 до яких ці датчики підключені. Поміняв роботу і тема на довгих 2 роки заглохла

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Менi цiкаво, але я багато не розумiю з того, про що ти пишешь :)
      якщо є бажання, то можешь навiть пост про свої розробки написати, за своїм авторством (якщо потiм потрiбно буде видалити, то видалиш/вiдалю). Blogger дозволяє додавати авторiв за email

      Удалить
  5. ## Раджу пошукати iнфу, чи не заторможує Лого опитування по Modbus
    Я пробував схрестити свій ESP32, який вже вміє віддавати дані по ModBus, з Logo Soft. Сходу поки що не вийшло. Можливо тому, що це обрізана демо версія і вона не працює з мережею ? Але там потрібні блоки на діаграмі є. Треба ще покопати цю тему...
    Але сам софт мені сподобався. "Програмується" все настільки просто і наглядно, що я залип на кілька годин. І, так, в безкоштовній версії є повноцінний симулятор в якому можна динамічно змінювати дату і час. В принципі, я схиляюсь до купівлі цього контролера зараз, щоб мати змогу розібратися з ним до того, як закінчиться будівництво і треба буде ставити щиток.
    Тут у мене є сумнів - яку модель брати ? Я працював з реле. Вони доволі гучно клацають. У мене немає підвала чи технологічного преміщення. Вночі їх може бути чутно...
    Тому я думаю про варіант із транзисторними виходами + окремими твердотільними реле. На aliexpress є варіанти на 220V 40A за $16 з радіаторами. За додаткові $160 я куплю 10 шт. і отримаю довговічний безшумний щиток. З моїми світлодіодними лампами вони не повинні грітися. Про пікові токи на 10 мс в 10 різ більше номінала для LED ламп я читав. Тому буду брати з запасом по потужності.
    Якщо тобі відомо про особливості застосування твердотільних реле чи їхні недоліки, напиши, будь ласка. Я з ними справи не мав. Може ти мене відмовиш їх ставити ? :)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. теж не мав з ними справу. Я навiть вiдмовився вiд транзисторних виходiв, щоб не ставити на багато ампер джерело живлення.
      Стосовно клацань - вони не дуже гучно клацають. В мене є справжнi контактори (https://drotokrut.blogspot.com/2017/04/hager-esc125s-1p-25a-1no-hager-ac916j.html), вони гучнiше клацають. Проте щиток за дверима на кухнi, нiкого не засмучують :)

      Удалить
  6. Здоровенькі були :)
    Короче, не вийшло в мене примусити симулятор працювати по реальній мережі з шиною ModBus. Довелося купити реальний Logo!8 (12/24 RCEo). Зібрав у щитку маленький стенд: БЖ 24V 2,5A, дві кнопки, три LED 24V. Перша ж проста программа запрацювала ! Я можу кнопкою на Logo блимати світлодіодом на МК ESP32 по мережі. А коли я за допомогою CAS ModBus Scanner вмикаю/вимикаю світлодіод на ESP32 з ПК, моє Logo автоматом вмикає/вимикає свою світлодіодну стрічку. Затримка суб'єктивно = 0,1 сек.
    Прогу створив за допомогою мережевих компонентів NI (NetInput) та NQ (NetOutput Quit ?), тобто, напряму на схемі без процеса, який вичитує дані по мережі в системні змінні.
    Помічена особливість цієї реалізації. При приєднаній кнопці Logo до ModBus світлодіода на ESP32 у мене створилось враження, що Logo безперервно надсилає по ModBus пакети зі станом своєю кнопки. Бо коли я за допомогою программи на ПК намагався увімкнути світлодіод на ESP32, він блимнув і згас. Я думаю, що це Logo спамив його командами на вимкнення, бо кнопка Logo в той момент була вимкнена.
    Підозрюю, що Logo так само безперервно опитує відомі йому ModBus датчики. Бо коли я вмикав світлодіод зовнішньою програмою на ПК, затримка із увімкненням світлодіодної стрічки Logo, майже, не було.
    А як твої справи ? Що ти планюєш зробити за допомогою Logo ?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Привiт!
      Так, симулятор не приймає реальнi даннi, там скрiзь кнопки та повзунки iмiтацiї вводу (це программа для контролеру, а не софт-контролер для твого залiза :))
      Вiтаю за придбанням!
      Вiн опитує усi входи напочатку кожного циклу виконання программи.
      Я майже усе зробив :) https://drotokrut.blogspot.com/2020/09/power-of-siemens-logo-8-the.html

      Удалить
    2. Купил под проект, входы аналоговые 1,2,7,8 только как аналоговые и без иллюзий, после заливки софта ни один выход не дрогнул!!! Фуфел китайский, попробую на входа 3,4,5,6 подать цифру потом отпишу!!!

      Удалить
    3. > входы аналоговые 1,2,7,8 только как аналоговые и без иллюзий

      I7, I8, I1, I2 - универсальные входы, но нужно в софте указывать, как они будут использоваться. А потом уже в своей программе обращаться к ним как к аналоговым или как к цифровым.

      Удалить

Отправить комментарий